Tot ceea ce trebuie să știi despre consumul de pește și fructe de mare și introducerea acestor alimente în dieta ta

Peștele și fructele de mare reprezintă alimente foarte sănătoase, dacă sunt consummate cu măsură odată introduse în dietă. Trebuie să știi care sunt beneficiile, dar și de ce trebuie să ai grijă atunci când rețetele pe care le prepari conțin pește și fructe de mare.

Acestea sunt alimente care au devenit tot mai apreciate, și asta datorită bucătarilor și patronilor de restaurante mai îndrăzneți care au decis să încerce ceva mai exotic și să introducă în meniu rețete bazate pe fructe de mare și pește.

Dacă nu ești foarte priceput în bucătărie, poți încerca oricând un restaurant cu specific pescăresc pentru a testa acest tip de rețete.

Beneficiile consumului de pește și fructe de mare

Consumul de fructe de mare, cu regularitate, are numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi: reduce riscul producerii unui atac de cord, au un puternic efect antioxidant, au efect anticancerigen, prevenind cancerul de colon., ajută la stoparea căderii parului, iar calciul contribuie la menținerea unei danturi sănătoase. Creveții, de exemplu, au efect antiinflamator și anticancerigen. Crabul, pe de altă parte, ajută la rezolvarea problemelor de concentrare, iar homarii mențin sănătatea rinichilor și ajută la întărirea sistemului imunitar.

În ceea ce privește consumul de pește, speciile precum somonul, tonul sau păstrăvul nu ar trebui să lipsească din alimentația deoarece sunt bogați în acizii grași Omega-3, acizi care ajută la prevenirea bolilor de inimă. În plus, peștele ajută la reducerea nivelului de cholesterol din sânge și previne inclusive diverse tipuri de cancer, dar și depresie. Peștele este un aliment care trebuie consumat dacă dorești să pierzi kilograme.

De ce trebuie să consume pește și fructe de mare cu atenție

 Dacă am enumerate beneficiile pe care peștele și fructele de mare le au asupra sănătății noastre, e bine să trecem în revistă și câteva efecte negative, pentru a conștientiza că trebuie să avem un echilibru și din acest punct de vedere.

Poluanții pe care îi consumăm în diverse alimente nu lipsesc nici din carnea de pește, care poate să conțină mercur, de exemplu. Această substanță poate afecta sistemul nervos. Carnea de rechin sau de pește-spadă poate să conțină, mai ales, mercurs. De asemenea, peștele afumat nu este recomandat persoanelor care suferă de boli hepatice.

Peștele și fructe de mare sunt alimente delicioase pe care e indicat să le consumăm, însă cu atenție. O dietă echilibrată trebuie să conțină toate tipurile de alimente, astfel încât corpul nostru să primească toate alimentele de care nevoie pentru o funcționare normal a organismului.

Dacă nu ești sigur că îți plac rețetele care conțin pește și fructe de mare, fă o vizită unui restaurant cu specific pescăresc unde vei găsi atât preparate tradiționale românești, cât și preparate inspirate din bucătăriile internaționale, mai exotice și mai complexe.

Foarte important este să consume aceste alimente cât mai proaspete și să nu îți fie teamă să încerci rețete noi și nonconformiste.


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*