Ce modificări ale stilului de viață trebuie să faceți pentru a scăpa de durerile de spate?

Durerile de spate pot fi ameliorate acasă, practicând o serie de exerciții blânde, orientate spre relaxarea și destinderea zonelor problematice. Multe femei afirmă că suferă mai rar de dureri de spate de când au început să practice Yoga sau de când au inclus în rutina de zi cu zi câteva întinderi simple, care nu necesită echipament special, dar care oferă ameliorarea de care au nevoie și o relaxare profundă.

Nu trebuie să vă confruntați cu dureri insuportabile de spate pentru a începe să practicați astfel de exerciții și întinderi. Totuși, în cazurile în care episoadele de durere severă la nivelul coloanei vertebrale se repetă, cele mai recomandate sunt programele de recuperare medicală, care cuprind o serie de tehnici și opțiuni variate care combat durerile de spate și previn agravarea acestora. Se poate vorbi despre prețuri recuperare medicală în București care diferă drastic de la o tehnică la alta, dar abonamentele care cuprind maximum 10 ședințe sunt accesibile și oferă rezultate eficiente și de durată.

Haideți să vedem în rândurile de mai jos ce modificări ale stilului de viață ar trebui să faceți astfel încât să evitați durerile de spate.

Întinderi scurte

Fie că obișnuiți să stați pe scaun, să stați în picioare, să conduceți timp îndelungat sau chiar să faceți sport ori să înotați, câteva minute de întinderi vă vor fi de mare ajutor. De exemplu, în timp ce stați în picioare, puneți-vă mâinile pe partea inferioară a spatelui și înclinați-vă ușor în spate. Ar trebui să simțiți o relaxare a coloanei, dar și o întindere a abdomenului.

Exerciții fizice

Exercițiile fizice care implică mușchii spatelui pot întări și proteja spatele, prevenind leziunile. La rândul lor, exercițiile abdominale contribuie la menținerea unui spate puternic. Puteți să vă adresați fizioterapeutului sau kinetoterapeutului pentru a vă arăta exerciții speciale de întărire a spatelui.

Deși multe forme de exerciții fizice pot fi utile pentru spate, unele sporturi, cum ar fi golful, tenisul și fotbalul, pot fi dăunătoare dacă nu sunt practicate corect. Aceste sporturi exercită presiune asupra coloanei vertebrale, deoarece implică răsucire, aplecare sau impact puternic. Când practicați astfel de sporturi, asigurați-vă că vă încălziți în prealabil pentru a vă pregăti mușchii. Dacă aveți deja probleme de spate, adresați-vă medicului dumneavoastră pentru a vă recomanda un sport pe care îl puteți practica în siguranță și pentru a vă spune ce măsuri de precauție speciale trebuie să adoptați.

Mai există alte câteva modificări pe care le puteți face pentru a scădea riscul de dureri de spate:

Pierderea în greutate: deoarece greutatea în exces poate afecta alinierea coloanei vertebrale și poate provoca vătămări la nivelul spatelui, este important să mențineți o greutate corporală adecvată. Faceți câteva exerciții aerobice, cum ar fi ciclism, mers pe jos sau alergați pentru a scăpa de excesul de kilograme.

Mâncați sănătos: este important să urmați o dietă sănătoasă, care să aibă un nivel ridicat de fructe, cereale și legume. O dietă dezechilibrată contribuie la luarea în greutate și de aici pot apărea durerile și leziunile la nivelul coloanei.

Reduceți stresul: Stresul poate crea tensiune musculară, determinând o pierdere a flexibilității care poate duce la dureri de spate. Pentru a reduce stresul, încercați să faceți exerciții fizice, yoga, meditație, să dormiți mai mult sau să ascultați muzică.

De cel mai mare ajutor v-ar fi să renunțați la fumat. Fumatul crește riscul problemelor de spate doarece sângele întâmpină probleme în a transmite oxigen tuturor țesuturilor, întârziind astfel vindecarea, pe măsură ce spatele devine din ce în ce mai slăbit.

 


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*