Educația imersivă – ce beneficii poate oferi copilului tău?

Educația imersivă este un sistem în cadrul căruia toate disciplinele academice sunt predate într-o limbă țintă, cum ar fi limba franceză, limba spaniolă sau germană. Educația imersivă oferă cele mai mari avantaje copiilor cu o vârstă fragedă, care sunt extraordinari de capabili să depisteze și să stăpânească nuanțele subtile ale limbajului.

Cum decurge o zi la o grădiniță cu predare în limbi străine?

Grădinițele cu predare în limbi străine oferă un cadru de învățare eficient, în care procedurile și tranzițiile se întâmplă într-un ritm alert, provocând în permanență copilul. Adesea, profesorii sunt fie vorbitori nativi ai limbii țintă, fie vorbitori fluenți și se angajează să vorbească în mod constant în limba țintă. De exemplu, la o grădiniță cu predare în limbă franceză, educatorii vor vorbi copiilor în limba franceză în timpul lecțiilor, în pauze, pe parcursul jocurilor și chiar în pauzele de masă. De asemenea, educatorii sunt foarte atenți la nevoile tuturor copiilor și la stilurile lor individuale de învățare.

Foarte mult contează și cum arată sala de clasă care trebuie să susțină o educație imersivă. Poate fi bogată în imagini, postere, afișe și alte instrumente semnificative care susțin învățarea limbii țintă pe parcursul întregii zile. Profesorii sunt pregătiți să contribuie la nivelul de înțelegere al copiilor prin indicii non-verbale și prin strategii de predare. În cadrul unei grădinițe de educație imersivă, ziua este foarte bine structurară, rutinele sunt coerente, iar expresiile-cheie și vocabularul sunt deseori repetate, astfel încât cei mici să fie în permanență stimulați și sprijiniți în procesul lor propriu de dezvoltare a vocabularului.

Copiii fac legături puternice între programele de învățământ, deoarece limba predată și programul în limba maternă sunt aliniate, ceea ce le permite să consolideze concepte și idei în ambele limbi.

Ce se întâmplă dacă nu vorbiți limbi străine acasă?

Mulți părinți își doresc ca copilul lor să învețe cel puțin o limbă străină, dar sunt îngrijorați că acasă nu ar putea susține procesul de învățare, pentru că nu sunt vorbitori ai acelei limbi. Trebuie să știți că nu este deloc necesar să vorbiți o limbă străină acasă pentru ca cel mic să devină fluent și să impresioneze cu competențele sale.

Educatorii îi pot oferi teme pentru acasă elaborate într-un mod distractiv și axate pe cântece și jocuri pentru a recapitula ceea ce a învățat în sala de clasă.

Deși nu este necesar să vorbiți o limbă străină acasă, o componentă-cheie a succesului copilului este comunicarea strânsă între educatori și părinți.

Beneficiile educației imersive

Accesul la limbi diferite va permite abilităților lingvistice ale copiilor să prospere. Copiii învață structura lingvistică fără să știe, mai ales de la o vârstă fragedă, și o pot aplica în limba maternă sau în limbile străine pe care le învață.

Nenumărate studii și cercetări au dovedit că abilitatea de a vorbi sau de a înțelege mai multe limbi ajută, de fapt, la dezvoltarea creierului. În urma unui studiu care a monitorizat activitatea creierului la persoanele bilingve, s-a descoperit că oamenii bilingvi au avut mai multă activitate cerebrală în diferite zone ale creierului lor decât cei monolingvi.

Creierul copilului bilingv este întotdeauna activ, diferențiind între cele două limbi și vocabularul expansiv, mai ales dacă limbile sunt predate simultan sau în același mediu. Acest nivel ridicat al activității creierului schimbă capacitatea unui copil de a absorbi informații noi. În esență, învățarea unei a doua limbi reînnoiește creierul permanent, astfel încât acesta să îndeplinească rapid și eficient sarcinile lingvistice.

De asemenea, studiile au arătat că persoanele care învață o a doua limbă de la o vârstă fragedă au abilități mai bune de atenție și pot ignora cu ușurință distragerile de moment, ceea ce este de mare ajutor în aceste vremuri în care se spune că o persoană nu își poate menține atenția și concentrarea mai mult de câteva secunde. Poate părea contraintuitiv, dar învățarea unei noi limbi nu copleșește creierul copilului, ci dimpotrivă, îl ajută. În cele din urmă, limbile străine au cuvinte diferite pentru experiențe și emoții, astfel încât empatia este angajată în procesul de învățare. Copiii multilingvi învață că limbile sunt vibrante și organice, încurajându-i astfel să aprecieze numeroasele culturi ale lumii.

 


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*