Femeia de afaceri: un stereotip în rândul bărbaților

Când spunem afaceri, spunem ȘI femei. Lumea afacerilor nu mai aparține exclusiv bărbaților, iar asta se poate vedea cu ochiul liber. Femeile de afaceri și-au construit drumul spre succes deseori prin forțe proprii. Plus că, o mai mare implicare a sexului frumos în afaceri va aduce un plus de valoare, stabilitate și totodată și o dezvoltare continuă a economiei într-o lume aparent a sexului masculin.

femeia-de-afaceri

sursa foto: ro.pinterest.com

Auzim ici-colo dorințe în a avea o societate modernă și mai bună întrucât progresul unei societăți depinde de altfel și de efortul celor din jur întrucât de una singură, o femeie nu va reuși să facă totul întocmai; motiv pentru care în prezent există atât de multe asociații și organizații care pun pasiune în tot ceea ce vor să facă, iar asta se vede. Cum? Prin rezultate!

Femeile de afaceri au devenit întreprinzătoare de-a lungul timpului. Iar pentru a le motiva să devină antreprenori, ele trebuie să cunoască și familiarizeze cu acest concept. Pentru a avea izbândă și a transpune dorințele lor în realitate, femeile de afaceri trebuie să ia la cunoștință toate informațiile necesare pentru obținerea unor afaceri de succes.

De-a lungul timpului până în prezent (și cu siguranță și în viitor), femeile au continuat să urce pe scara ierarhică a multinaționalelor construindu-și propriile brand-uri și conducând inclusiv echipe formate din subalterni de sex masculin. Da, chiar așa! Chiar și în secolul XXI, imaginea unei femei de succes, a unei femei de afaceri este asociată cu tot soiul de stereotipuri. Bărbații sunt percepuți ca fiind personalități complexe, funcțiile lor venindu-le mânușă. În schimb, femeilor care ocupă aceleași posturi li s-au atribuit o multitudine de clișee subminată fiindu-le autoritatea, cât și importanța în cadrul companiei.

Nici nu am avea cum să spunem un număr de reprezentate ale sexului frumos care în prezent activează cu succes în afaceri. Însăși autoarea volumului „Gândurile secrete ale femeilor de succes”, Valerie Young a spus că „Femeile sunt judecate mai aspru, chiar și de către alte femei”.
Forbes Woman a încercat să adune o serie de stereotipuri de care cele mai puternice femei de afaceri s-au lovit de-a lungul timpului.

Primul și cel mai des și disprețuit stereotip este cel al „femeii de gheață”. Femeile sunt vasele mai slabe, într-adevăr, iar dacă ele își vor arăta sentimentele la locul de muncă vor fi catalogate și văzute a fi drept fragile, instabile emoțional. Această concluzie duce, desigur, la faptul că acea femeie nu este deloc potrivită pentru o funcție de conducere, motiv pentru care personaje precum Miranda Priestly din „The Devil Wears Prada”, ajung sa fie considerate reprezentative pentru imaginea femeii de succes.

Un alt exemplu ne-a fost demonstrat de către asistentul universitar la Harvard, Olivia Fox Cabane: femeile de succes/femeile de afaceri sunt văzute nu de puține ori ca fiind singure și triste. Dacă bărbații sunt considerați a fi cool și sexy în calitate de burlaci, femeile sunt văzute în mod evident la polul total opus fiind denumite „fete bătrâne”.

Cum am putea să nu menționăm preconcepțiile conform cărora femeile puternice se transformă deodată în bărbați. Sefa Fondului Monetar International, Christine Lagarde, si-a exprimat disprețul pentru ideea conform căreia, în calitate de femeie, trebuie să arăți ca „un om de afaceri”. Totodată, tot ea a recunoscut într-un interviu că se simte obligată să arate „așa cum trebuie”, dar că încearcă pe cât posibil să nu adopte o ținută „exagerat de serioasă”.


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*