Cine a fost Gucci?

SUMAR:

  • Fondarea Gucci și primii săi ani de activitate
  • Importanța celebrităților pentru casa de modă Gucci
  • Un lung șir de certuri pentru casa de modă Gucci
  • Gucci sub conducerea lui Michele
  • Concluzii
  • Resurse despre „Cine a fost Gucci?” 

Gucci este un nume deosebit de cunoscut în industria modei, în special în lumea articolelor din piele de lux, a ceasurilor și a bijuteriilor. Când spunem Gucci, spunem de fapt măiestrie, creativitate, estetică, simț artistic și o mare atenție acordată detaliilor. Prin urmare, Gucci este un brand de lux considerat un simbol al excelenței. Cu toate acestea, istoria casei de modă Gucci a fost predominată de o suită de certuri publice de familie, certuri cum nicio altă casă de modă nu le-a avut în istoria sa, conform biography.com.

Fondarea Gucci și primii săi ani de activitate

Gucci s-a născut în anul 1881 într-o familie de producători de articole din piele din Florența, Italia. În anul 1897, a început să lucreze ca portar la hotelul Savoy din Londra, acolo unde a fost atras de valizele pe care le dețineau oaspeții de elită ai hotelului. Acest lucru l-a inspirat pe Guccio Gucci să se întoarcă în orașul său natal în 1902 și să lucreze pentru un producător de geamantane din piele, Franzi. Acolo a învățat manopera și și-a perfecționat talentul, devenind un creator remarcabil de valize și geamantane. În 1921, Guccio l-a părăsit pe Franzi pentru a-și fonda propriul său brand și a deschis primul magazin Gucci în Via della Vigna Nuova din Florența, după care a lansat al doilea magazin în Via del Parione. În primii ani de la fondarea propriei sale mărci, Guccio a vândut produse din piele celor mai bogate persoane din Italia. Deși principala sa activitate era fabricarea genților de călătorie, Guccio fabrica și șei pentru cai din cea mai bună piele italiană. De fapt, multe dintre articolele moderne ale Gucci sunt inspirate de echipamentele ecvestre timpurii pe care le-a realizat, inclusiv îndrăgitul detaliu cu potcoavă, așa cum se observă și la geanta Gucci Dionysus GG Supreme de pe mhooda.ro. Cele două dungi de culoare roșie și verde, inspirată de detaliile șeii reprezintă un alt detaliu ecvestru care se observă în multe dintre articolele lansate în prezent, cum ar fi tenișii Gucci Fake  / Not GG Supreme pe care îi puteți achiziționa tot din magazinul online mhooda.ro. Pe măsură ce faima sa a crescut, clasa superioară a Angliei a început să acorde brandului Gucci o atenție sporită. Printre multele articole pe care Gucci le-a adăugat ulterior în portofoliul său au fost articole de mătase, pantofi din piele și genți de mână. În anul 1983, Gucci și-a implicat în afacerea sa cei trei fii, Aldo, Vasco și Rodolfo, pe care i-a însărcinat cu extinderea prezenței mărcii. În cele din urmă, Gucci a ajuns la Roma și apoi la Milano, conform vogue.com.

Importanța celebrităților pentru casa de modă Gucci

La mijlocul anilor 1930, din cauza sancțiunilor împotriva Italiei, pielea era greu de găsit, așa că Gucci a început să experimenteze cu textile alternative. Acest lucru a condus la primul imprimeu specific Gucci, și anume acele mici diamante interconectate, de maro închis, țesute dintr-o cânepă de culoare cafenie. Geanta iconică Bamboo a apărut în circumstanțe similare în 1947. Gucci se străduia să găsească materiale spre sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial și a descoperit că poate folosi bambusul japonez pentru a crea curele și mânere unice pentru genți. Tratate cu o metodă unică și patentată, aceste mânere din bambus lustruit au devenit sinonime cu casa de modă Gucci. Geanta de mână Gucci Dionysus GG Supreme prezintă toate caracteristicile care au sporit faima Gucci în toată lumea, inclusiv mânerele din bambus, potcoava și cele două dungi de culoare roșu și albastru. În anul 1953, la doar 15 zile după ce primul butic al lui Gucci din New York și-a deschis porțile, Guccio a murit. Dar, în ciuda morții premature a lui Guccio Gucci, marca lui a continuat să înflorească, iar sosirea lui Gucci în SUA a fost îmbrățișată de consumatorii americani. Deceniul care a urmat a fost o epocă de aur pentru Gucci, în special datorită celebrităților care au început să poarte cu mândrie piesele semnate Gucci. Elizabeth Taylor și Petter Sellers adorau poșetele unisex Gucci, în timp ce Jackie Kennedy obișnuia să poarte în public o poșetă Gucci, poșetă care a fost oficial botezată „The Jackie”. Grace Kelly s-a oprit într-un magazin Gucci pentru a ridica o geantă Bamboo și ca semn al recunoștinței sale, Rodolfo Gucci i-a cerut ilustratorului italian, Vittorio Accornero, să creeze o eșarfă florală pentru iubita prințesă din Monaco. Imprimeul rezultat a devenit cunoscut sub numele de Flora și prezenta 43 de tipuri de flori, plante și insecte, reprezentate printr-o gamă vie de 37 de culori. Logo-ul celor două G-uri interconectate a fost introdus în această perioadă, ca un dulce omagiu adus fondatorului, Guccio Gucci, conform discoverwalks.com.

Un lung șir de certuri pentru casa de modă Gucci

În anii ’70, Gucci a ajuns în Tokio și apoi în Hong Kong, dar epoca de aur părea să se fi încheiat. Frații Gucci aveau certuri în mod constant, chiar dacă brandul a debutat prima colecție de prêt-à-porter în 1981. În acel moment, fiul lui Rodolfo, Aritzio, preluase afacerea și îl înlăturase pe unchiul său Aldo, asta în timp ce casa de modă era aproape de faliment. Odată cu numirea lui Dawn Mello ca director de creație, casa de modă Gucci a reînviat. În anul 1989, fostul președinte al Bergdorf Goodman s-a alăturat casei Gucci împreună cu importanta sa echipă, și anume Richard Lambertson în calitate de director de design, Neil Barrett ca designer de haine pentru bărbați și Tom Ford ca designer de prêt-à-porter pentru femei. Sub conducerea lui Mello, mocasinii originali Gucci au fost reintroduși într-un curcubeu de culori, cei mai apreciați mocasini rămânând tot cei mai apropiați de modelul original, așa cum sunt și mocasinii din piele Gucci GG Clasic de pe mhooda.ro. Totuși, Mello a revenit la Bergdorfs în 1994, iar Tom Ford a fost considerat adevăratul salvator al casei de modă Gucci. Când a devenit directorul de creație al Gucci, în urma plecării lui Mello, designerul s-a impus printr-o originalitate aparte, care la acea vreme nu putea fi observată la nicio altă casă de modă. Rochiile semnate Tom Ford, precum și pantofii stiletto contrastau puternic cu tendința minimalistă din anii ’90 și au fost acceptate de consumatori cu mare încântare. Pe măsură ce popularitatea sa a crescut, Ford a adus-o în echipa Gucci pe Carine ca stilist preferat și pe Mario Testino ca fotograf, conform highsnobiety.com.

Împreună, ei au revoluționat industria modei cu o multitudine de imagini considerate scandaloase. Dar în urma unui conflict cu Pinault Printemps Redoute, agenția care a achiziționat Gucci în 2004, Ford a decis că este timpul  să iasă din echipa Gucci, iar Alessandra Facchinetti a intervenit pentru a prelua colecțiile pentru femei. Ea a rezistat doar două sezoane neremarcabile înainte de a părăsi postul în 2005. Postul ei vacant a fost ocupat de Frida Giannini care a fost angajată la vârsta de 24 de ani pentru a deveni director de genți de mână, un sector care aducea sume mari de bani casei de modă Gucci. În cele din urmă, Frida a fost promovată să supravegheze întreaga categorie de accesorii, iar succesul său masiv a pregătit-o pentru postul de top. Cât timp a lucrat pentru Gucci, Frida Giannini a abandonat viziunea lui Ford axată foarte mult pe sex-appeal și și-a îndreptat atenția către codurile distincte ale casei. Frida dorea să revigoreze ceea ce a însemnat casa de modă Gucci, renovând imprimeul emblematic Flora, împrospătând geanta Bamboo și punându-și semnătura pe dunga roșie și verde. Abordarea lui Giannini a atras atenția și interesul fanilor și criticilor, dar doar pentru o vreme. În cele din urmă, colecțiile sale au devenit banale, așa că pe fondul vânzărilor în scădere și a recenziilor slabe, Frida Giannini a fost concediată, conform prestigeonline.com.

Gucci sub conducerea lui Michele

Când Gucci a anunțat că Michele va prelua conducerea în 2015, vestea a părut destul de surprinzătoare, însă Michele făcea parte din echipa Gucci de peste 12 ani și era pregătită să ocupe un post de top imediat. Pentru început, Michele a abandonat complet ultima colecție de haine pentru bărbați a lui Giannini și a reproiectat-o complet cu doar cinci zile înainte ca toate creațiile sale să fie văzute pe podium în sezonul de toamnă/iarnă 2015. O lună mai târziu, prima sa colecție de îmbrăcăminte pentru femei a ajuns pe podiumul din Milano și a fost numită un succes nemaipomenit. După numirea sa, Ford a spus despre Michele că a fost un mare designer de genți atunci când cei doi au lucrat împreună, iar Michele a continuat să se ridice la înălțimea așteptărilor și chiar să le depășească. În cei patru ani de când devenise director de creație, Michele a transformat Gucci într-un vis maximalist, toate colecțiile sale dând dovadă de o imaginație ieșită din comun. Cu cristale, volane, o paletă cromatică vibrantă și cu referințe nesfârșite la cultura pop, Michele a reușit să lustruiască renumele casei de modă Gucci, conform crfashionbook.com.

Concluzii

Michele s-a bucurat de o ascensiune rapidă în industria modei. Nu doar că a reușit să mențină casa de modă Gucci în fruntea designului, modei, luxului și stilului, dar totodată a atras și clienții mai tineri către brand și astfel a propulsat numeroasele profituri. Michele a reintrodus logo-ul GG ca un design central pe produse, inclusiv pe mocasini. Printre inovațiile lui Michele, se numără gențile cu logo pictate manual și papucii căptușiți cu blană. De asemenea, brandul a introdus primul său parfum unisex, Mémoire d’Une Odeur, în 2019, sub îndrumarea directorului de creație. În același an, compania și-a promis sprijinul pentru proiectele de conservare a pădurilor din întreaga lume. În anul următor, Michele a declarat că va organiza doar două prezentări de modă în loc de cinci în fiecare an. La aniversarea a 100 de ani de la Gucci în 2021, Michele a dezvăluit colecția „Aria” în parteneriat cu Balenciaga. Pentru colecție, Michele s-a inspirat din cele mai emblematice produse și modele Gucci, inclusiv imprimeul Flora, geanta Bamboo, piesele de inspirație ecvestră și articolele clasice ale lui Tom Ford. În timp ce își pregătea colecțiile spectaculoase, Michele a găsit încă o modalitate monumentală de a aduce un omagiu trecutului istoric al casei Gucci. Sub conducerea sa, a fost creată Gucci Garden în istoricul Palazzo della Mercanzia din Florența în anul 2018. Alături de Gucci Osteria da Massimo Bottura, un restaurant decorat în întregime cu articolele mărcii și un butic, există și un muzeu care urmărește traseul Gucci încă de la începuturile sale, ceea ce este încă o dovadă că istoria Gucci este una îndelungată și impresionantă, conform vogue.com.

Resurse despre „Cine a fost Gucci?”

  1. vogue.com
  2. discoverwalks.com
  3. highsnobiety.com
  4. prestigeonline.com
  5. crfashionbook.com
  6. biography.com

MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*