Inima ta are nevoie de acest nutrient pentru a-și menține sănătate. Iată cum o poți ajuta!

La nivel global, bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de deces, atât în rândul bărbaților, cât și în rândul femeilor. Pe parcursul timpului, s-au desfășurat o multitudine de cercetări, iar concluziile arată că un consum adecvat de acizi grași Omega-3 pe termen lung este asociat cu un risc cu 18% mai mic de boli de inimă. În prezent, se pune un foarte mare accent pe tot ceea ce este dăunător pentru sănătatea inimii, și anume mâncăruri prăjite, alimente procesate, grăsimi saturate și fumat. Iată că a sosit timpul să punem accentul și pe ceea ce susține sănătatea inimii, și anume Omega-3.

Inima ta are nevoie de acest nutrient pentru a-și menține sănătate. Iată cum o poți ajuta!

Un studiu recent care s-a axat pe două tipuri de acizi grași Omega-3, mai precis acidul eicosapentaenoic EPA și acidul docosahexaenoic DHA, a constatat că obținerea acestor substanțe nutritive fie prin alimente, fie prin suplimente, este asociată cu un risc cu 16% mai mic de boli de inimă la persoanele cu nivel ridicat de trigliceride în sânge și un risc cu 14% mai mic la persoanele cu nivel ridicat de lipoproteine cu densitate mică, adică colesterol rău. De asemenea, oamenii de știință au constatat că riscul de boli de inimă este mai mic cu 18% dacă o persoană consumă Omega-3 pe termen lung.

În prezent, putem găsi într-un megastore farmaceutic online suplimente de Omega-3 atât sub formă de capsule uleioase, cât și sub formă de ulei de pește natural sau aromatizat. Aportul alimentar de ulei de pește oferă beneficii cardioprotectoare.

De ce să consumați Omega-3?

Toate aceste concluzii la care au ajuns studiile și cercetările efectuate de-a lungul timpului sunt deosebit de relevante, deoarece foarte multe persoane cu vârsta de peste 20 de ani prezintă niveluri crescute de trigliceride, în timp ce un număr mare de persoane cu vârsta cuprinsă între 40-70 de ani prezintă nivel crescut de colesterol rău. Deși studiile continuă să găsească legături puternice între consumul de Omega-3 și sănătatea inimii, majoritatea oamenilor nu mănâncă suficiente alimente bogate în Omega-3 și mai puțin de 20% dintre adulți își administrează un supliment de Omega-3.

În mod ideal, ar trebui să obținem toți nutrienții-cheie din alimentele pe care le consumăm, inclusiv proteine, carbohidrați, grăsimi, vitamine, minerale, fitonutrienți și, desigur, Omega-3. Totuși, dietele alimentare ale multora dintre noi nu ne oferă toate substanțele nutritive de care are nevoie corpul nostru, în special acele substanțe pe care nu le poate produce, cum ar fi Omega-3. Omega-3 este un acid gras esențial tocmai pentru că organismul nu îl poate produce și are nevoie să i se furnizeze din exterior prin alimentație sau prin suplimente.

Pentru că acizii grași Omega-3 susțin sănătatea cardiovasculară, ar trebui să consumăm cel puțin două până la trei porții pe săptămână de pește gras sau pește de apă rece, în special somon, sardine, macrou, crap, dar și păstrăv, doradă sau biban. Unii dintre noi nu agreem gustul de pește, iar unii nu au timp pentru a găti preparate pe bază de pește, astfel încât suplimentele cu ulei de pește reprezintă cea mai ușoară modalitate de a obține aceste grăsimi necesare.

Un alt aspect de luat în considerare este raportul dintre Omega-3 și Omega-6, care, la o persoană sănătoasă, ar trebui să fie în jur de 2:1, dar acum variază între 1,0 sau 1,5:1, și asta din cauza dietei în care predomină alimentele grase.

Deoarece nivelurile ridicate de acizi grași Omega-6 sunt asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare, dar și cancer, boli inflamatorii și autoimune, este necesară echilibrarea raportului dintre Omega-3 și Omega-6.


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*