Ce implică un stil de viață care are grijă de sănătatea pielii?

Pielea este cel mai mare organ al nostru, iar schimbările care apar la nivelul pielii pot fi adesea semne ale unor probleme interne. Pe de altă parte, zi de zi ne confruntăm cu o serie de factori externi dăunători care își pun amprenta asupra aspectului pielii. Totuși, avem la dispoziție zeci de modalități prin care putem să avem grijă de sănătatea și frumusețea pielii noastre, iar în rândurile de mai jos, vom descoperi împreună care sunt cele mai rapide modificări ale stilului de viață pe care le putem face în favoarea sănătății pielii noastre, precum și cele mai potrivite produse în funcție de necesitățile personale:

Schimbări de vreme

Pielea și părul nostru sunt cele care răspund cel mai rapid la schimbările de vreme. În timpul iernii, suferim de uscăciune pentru ca în timpul verii, pielea să devină mai grasă sau să prezinte iritații și roșeață. La rândul său, părul este uscat în timpul iernii, iar vara se decolorează și se deteriorează. Este indicat să alternăm produsele de îngrijire a pielii și a părului în funcție de sezon. În timpul anotimpurilor reci, sunt recomandate cremele hidratante mai grase și balsamurile hrănitoare de păr, în timp ce în sezonul cald sunt mult mai potrivite produsele de îngrijire cu o textură mai lejeră. De asemenea, pielea de pe întregul corp este foarte vulnerabilă și tinde chiar să fie cea mai sensibilă la schimbările meteorologice. În lunile reci, foarte multe persoane suferă de mâncărimi ale pielii și de eczeme. Pentru astfel de probleme, sunt recomandate unturile bogate de corp, loțiunile și cremele grase, în special cele cu un conținut ridicat de acid hialuronic, pe care le putem găsi într-un megastore farmaceutic online. După baie sau după un duș rapid, vom aplica pe tot corpul o cremă hidratantă consistentă sau un ulei corporal pentru a menține apa în straturile adânci ale pielii.

Senzația de piele uscată în general, indiferent de vreme

Nu puțini sunt cei care simt în permanență o senzație de piele uscată, care „ține”. Această senzație este un semn de deshidratare, așa că este indicat să vă propuneți să consumați cel puțin 6 pahare de apă pe zi. De asemenea, puteți aromatiza apa cu uleiuri esențiale de cea mai bună calitate, cu siropuri neîndulcite, cu felii de lămâie sau căpșuni sau cu frunze proaspete de mentă sau busuioc. Pentru un plus de fibre, calciu și bor, puteți adăuga în sticla de apă și câteva lingurițe de semințe de chia.  Regimul alimentar contează foarte mult dacă în general aveți pielea uscată.  Recomandat este să încorporați o cantitate cât mai mare de acizi grași esențiali Omega-3. Puteți opta pentru suplimente alimentare sau pentru ulei de pește, ori puteți consuma mai multe nuci și preparate pe bază de pește. Dacă în continuare persistă senzația de uscăciune în ciuda aplicării acestor sfaturi, ar fi indicat să verificați starea de sănătate a tiroidei. Uscăciunea la nivelul pielii, părului și unghiilor poate fi un simptom al hipotiroidismului, iar un simplu test de sânge vă poate oferi lămuriri.

Acneea

Chiar și atunci când urmează o rutină riguroasă de îngrijire a pielii, foarte multe persoane continuă să sufere de acnee. Indiferent de câte ori vă spălați pe față și cât de complex este regimul de îngrijire a pielii, dacă urmați un regim alimentar sărac, dacă vă privați organismul de somn și dacă sunteți tot timpul stresat, acneea va continua să persiste. În special în cazul femeilor, acneea încăpățânată poate fi un simptom al unei afecțiuni ginecologice cunoscută sub denumirea de sindrom ovarian polichistic, iar medicul ginecolog este cel care poate oferi diagnosticul corect și poate prescrie un tratament corespunzător.


MWISHO PE FACEBOOK

Lasă un comentariu...

*